Gelukkig nieuw jaar en al 1 maand op reis! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van LotteSomers - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuw jaar en al 1 maand op reis! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van LotteSomers - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuw jaar en al 1 maand op reis!

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2017 | Australië, Brisbane

Hallo iedereen,

Hier even een update uit Australië.
Ik zit hier al een maand en is het mij toch een avontuur.
Hahaha nee hoor mensen valt wel mee slaap iedere avond netjes in hostel en kom overal met het openbaar vervoer.

Na mijn surf avontuur bij AST (Australian Surf Tours) ben ik met de trein terug naar Sydney gegaan. Het is een leuke stad maar niet voor backpackers, vond ik zelf dan. 31 december zou eigenlijk het plan zijn om Oud & Nieuw te vieren in Sydney. Toch ben ik naar Thirroul gegaan om daar nieuwjaar te vieren. Ik weer met al die spullen in de trein gestapt op naar AST. We hebben het nieuwe jaar ingeluid op het strand met een bbq en kampvuur en lekkere muziek erbij. Dat was echt genieten en heel gezellig.

Helaas moest ik om kwart over 12 gelijk weg na de nieuwjaarswensen om de trein terug te nemen naar Sydney want om 5.15 uur ging ik met de Greyhound naar Byron Bay.

Heel stom maar de trein van 1.01 uur die ik moest hebben gemist dus ik heb zeker anderhalf uur gewacht op de volgende. Om kwart over 4 zat ik eindelijk in de trein. Je geloofd het of niet om 5.10 uur stond ik op centraal en ja hoor ik was weliswaar op tijd voor de bus. 2 dagen in Byron gezetten en in 2 verschillende hostels. Byron is een echt surfers plaatsje waar iedereen super chill is. Je moet in Australië geen haast hebben 3 uur kan gerust 4 uur worden;)

Vanochtend de bus richting Brisbane genomen en daar schrijf ik nu dit verslag. Ik zit hier 2 dagen en daarna vertrek ik weer richting Rainbow Beach!

Ik ga 3d/2n kamperen op Fraser Island. Met een Catamaran varen door de Whitsundays en chillen in Airlie Beach. Daarna of weer terug naar surf kamp (waar ik altijd zit. Met veel plezier) of nog reizen door Queensland. Wat ik doe lees je in mijn volgende blog...

Veel lees plezier.

Groetjes uit The Sunshine Coast (Queensland)!

  • 03 Januari 2017 - 16:03

    Ing:

    Hey Lot!
    Leuk weer een update! Ik weet natuurlijk wel waar je zit, maar toch ook leuk om te lezen. De trip die je gaat maken vanaf vrijdag lijkt mij supergaaf! Ik hoop dat je ervan geniet!
    With love, Ing
    (P.s.: misschien reageert die Betty ook weer!

  • 03 Januari 2017 - 18:51

    Marja:

    Lieve Lotte
    Wat leuk om jouw verslag te lezen. Super veel plezier en doe voorzichtig!
    Groetjes
    Marja

  • 03 Januari 2017 - 19:21

    Betty:

    Tuurlijk een bericht van Betty. Zij is super geinteresseerd in jou. Soms is zij heel bezorgd om jou. Gelukkig gaat het goed met je. Betty heeft het heel gezellig gehad in Maastricht. En is nu weer lekker thuis. Tis hier koud en mistig, dus geniet maar lekker van de zon daar. Denk iedere dag aan je. Doei schat xxxx ❤️❤️❤️❤️❤️

  • 03 Januari 2017 - 20:41

    Peter En Ria:

    Hey Lotte,

    Ook voor jou a happy new year. Ziet er goed uit. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Van je tripje naar/door Withsunday verwachten we uiteraard foto's op je blog. Ga je dan ook naar het Great Barrier Reef? Geniet ervan!!

    P & R

  • 06 Januari 2017 - 23:29

    Frank:

    Hoi Lotte,
    Je bent-met vallen en opstaan-langzamerhand
    een echte backpacker geworden.
    Terwijl ik dit schrijf ben je weer aan een nieuw
    avontuur begonnen .Met zo'n 80 andere
    backpackers naar Fraser Island;een zandeiland
    dat 110 km lang is.vervoer in grote trucks
    over het zand met 5 andere backpackers.
    Spectaculair dus!
    Daarna de onmetelijke witte stranden en het koraalblauwe water van de
    Whitsundays.Prachtige natuur!Alles tig keer zo groot als in NL ,laat staan
    Damme!
    Svp de volgende keer wat meer foto's!
    Tot4 februari in Sydney!

  • 09 Januari 2017 - 20:07

    Truus Somers:

    Hi Lotte, ik lees vandaag pas jouw derde blog. We hebben het een aantal dagen druk gehad met de kindjes. Vandaag waren ze alledrie hier! Poehpoeh, dat is aanpoten. Ja, hier gaan de dingen gewoon door hoor (haha). Leuk jouw prachtige verhaal te lezen. Het lijkt wel een lange mooie vakantie! Nou, ik gun het je hoor! Om eerlijk te zijn: ik zou het niet gekund en niet gedurfd hebben toen ik zo oud was als jij nu bent. Daarom vind ik het zo knap van je dat je aan dit avontuur begonnen bent. Ik merk ook dat je groeit, dat je zelfverzekerder wordt. Prachtig om te zien. Nou, lieve Lotte, pas goed op jezelf en geniet! We zien nu al uit naar je volgende blog! Dikke knuffel weer van Math en mij.

  • 15 Januari 2017 - 11:54

    Marianne En Albert:

    Hi Lotte,
    We zien aan je verslag dat je het naar je zin hebt in Australie. Hoe waren de Whitsundays?
    We zijn zelf ook op Daydream Island geweest en vonden het erg mooi. We worden elke zondag op de hoogte gehouden door je vader over je avonturen in Australië maar we zullen vanaf nu jou blog in de gaten gaan houden om te volgen hoe jullie samen het verder beleven.
    Groeten en veel plezier, Marian en Albert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Nov. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 2299

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 28 Juni 2017

Op naar de andere kant van de aardbol!

27 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: